دوشنبه 1 تير 1405 | Monday, 22 June 2026
0
دوشنبه 1 تير 1405-11:11

در آیین نواختن زنگ معاملات بورس در تابستان ۱۴۰۵؛ شرکت ملی مس مجوز تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری ارزی دریافت کرد/موافقت اصولی تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری ارزی به شرکت ملی مس اعطا شد

شرکت ملی صنایع مس ایران موافقت اصولی تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ارزی را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد؛ صندوقی که با مشارکت بانک ملی ایران و شرکت تأمین سرمایه کیمیا، با هدف توسعه ابزارهای نوین تأمین مالی و جذب منابع ارزی برای پروژه‌های صادرات‌محور راه‌اندازی می‌شود.
در آیین نواختن زنگ معاملات بورس در تابستان ۱۴۰۵؛ شرکت ملی مس مجوز تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری ارزی دریافت کرد/موافقت اصولی تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری ارزی به شرکت ملی مس اعطا شد

به گزارش روایت‌نامه به نقل از پایگاه خبری مس‌پرس، این موافقت‌نامه در آیین اعطای موافقت اصولی نخستین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ارزی با درآمد ثابت ارزی و نواختن زنگ معاملات بورس در تابستان ۱۴۰۵، با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور، سیدعلی مدنی‌زاده وزیر امور اقتصادی و دارایی، حجت‌اله صیدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، سیدمصطفی فیض مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و جمعی از مدیران ارشد بازار سرمایه، به شرکت ملی مس اعطا شد.

این صندوق با سهامداری ۴۹.۵ درصدی شرکت ملی صنایع مس ایران، ۴۹.۵ درصدی بانک ملی ایران و یک درصدی شرکت تأمین سرمایه کیمیا و با مدیریت شرکت تأمین سرمایه کیمیا به عنوان بازوی تخصصی شرکت ملی مس در بازار سرمایه فعالیت خواهد کرد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ارزی که برای نخستین‌بار با همکاری بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار و مرکز مبادله ارز و طلای ایران طراحی شده‌اند، با هدف جذب منابع ارزی راکد، توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری ارزی و تأمین مالی پروژه‌های صادرات‌محور ایجاد می‌شوند.

براساس اعلام سازمان بورس، این صندوق‌ها علاوه بر کمک به حفظ ارزش دارایی سرمایه‌گذاران، می‌توانند نقش مهمی در تجهیز منابع مالی، توسعه سرمایه‌گذاری‌های مولد و تقویت پیوند میان بازار پول و سرمایه ایفا کنند.


به اشتراک بگذارید: